Classic Norway Hotels inn i internasjonal hotellallianse
Fra spa på Zanzibar til Lofotspa i Norge
I selskap med de vakreste hotellene i hele verden

Classic Norway Hotels sine 19 unike hotell blir som de første i Norge med i den eksklusive og verdensomspennende hotellalliansen Global Alliance of Private Hotels (GAPH).
Alliansen er etablert i mer enn 80 land, består av rundt 800 hoteller og har mer enn ti millioner kunder.

Viser frem det beste av Norge
-Dette gir oss mulighet til å gjøre noe av det vakreste Norge kan by på tilgjengelig til et bredt internasjonalt publikum, sier eier og styreleder i Classic Norway Hotels, Erik Berg.
Hotellbransjen begynner sakte, men sikkert å posisjonere seg til en tid etter korona, og Classic Norway Hotels tar nå grep i konkurransen om morgendagens kunder. Tall fra før pandemien viser at hotellkjeden solgte mer enn to av tre gjestedøgn til norske gjester.
- Dette viser at vi har et enormt potensial mot det internasjonale markedet og vi har derfor blitt en del av Global Alliance of Private Hotels, sier Erik Berg.
Fordel for kundene
Medlemskapet i GAPH gir Classic Norway Hotels en stor fordel når det kommer til eksponering for det globale markedet. Og for våre kunder vil det om ikke lenge bli anledning til å være med i et unikt fordelsprogram.
- 2020 var utvilsomt tidenes år for å feriere i eget land, og dette gjorde at mange virkelig fikk øyene opp for hva Norge har å tilby som turistnasjon. Opplevelsen vil påvirke nordmenns ferievalg i mange år fremover, men vi er helt avhengige av å kunne ønske våre utenlandske gjester tilbake i fremtiden, sier administrerende direktør i Classic Norway Hotels, Stephen Meinich-Bache.

Drømmesommer i vente
Hotellkjededirektøren ser likheter mellom utviklingen i år og hvordan fjoråret endte. Da var det nærmest ikke et ledig rom å oppdrive på hotellkjedens 19 hoteller i de tre sommermånedene.
Derfor er det et godt tips å booke hotellrom for sommeren allerede nå. Av erfaring vet vi at de beste rommene og og mest populære tidspunktene selges ut først.
- Det å bli en del av GAPH handler først og fremst posisjonering i et post korona-marked. Norge hadde en god utvikling som turistdestinasjon på 2010-tallet, og vi forventer at den trenden vil forsterke seg ytterligere når pandemien er et tilbakelagt kapitel, sier Meinich-Bache.

Velkommen til Norge
-Classic Norway Hotels er en ønskepartner i det norske markedet. Fellesnevneren for Global Alliance of Private Hotels er god gjestfrihet og et sterkt fokus på kvalitetsopplevelser. Samtidig bestreber organisasjonen seg på å tilby våre internasjonale gjester et utvalg av unike hoteller i naturskjønne omgivelser, som kultiverer deres individuelle historie og som uttrykker kulturen i det gitte landet.
Her er Classic Norway Hotels en perfekt match, og vi ser på kjeden som et sterkt supplement til den verdensomspennende hotellorganisasjonen. Jeg er overbevist om at de internasjonale gjestene vil ønske Classic Norway Hotels veldig velkommen, sier Jørgen Christensen, som er direktør for den danske hotellkjeden Small Danish Hotels.

Autentiske opplevelser
Classic Norway Hotels ble grunnlagt i 2003 og teller i dag 19 hoteller fra Lofoten i nord til Fevik i sør. Hoveddelen av hotellene er på Nordvest-landet og felles for hotellene er at de jevnt over holder svært høy kvalitet og at samspillet med naturen gir gjestene spektakulære opplevelser.
- Norge har ikke Berlins natteliv, Romas arkitekturskatter eller Londons shoppingmuligheter, men vi har en villskap og vakkerhet i naturen som kan konkurrere med hvilken nasjon som helst. På flere av våre hoteller er det jo faktisk sånn at det eneste som er bedre enn å besøke dem i godt vær, er å besøke det i dårlig vær, sier Erik Berg.
